Petter

2010-04-20 @ 20:56:04
Låt oss inte tjata om avsaknaden av flerstaviga, dubbel, multi-rim, fuck that! Petter gör tung musik, Mitt sjätte sinne är en klassiker och han har haft förmågan att hela tiden förnyat sig själv på varje platta, men ändå varit hiphop rakt igenom, var man 14-15 bast när han släppte första plattan är han en legend.
Natural Bond klicken är/var Sveriges mest kvalitativa, många gnäller om för simpla rimschema yada yada yada, men det är inte det det handlar om, det handlar om känsla och kärlek, då krävs inget ordbajsande.

En av de bästa låtarna är STHLM som var "B-sida" till Vinden har vänt singeln, som jag har liggandes i någon hörna. För övrigt tycker jag Rusiak är en producent av internationell klass och han borde egentligen jobba med de allra största i världen.

Senaste albumet "En räddare i nöden" är tungt och definitvit värd en lyssning: Petter – En räddare i nöden


Såhär skulle Petter - Greatest Hits se ut!

Petter Alexis – Fäller en tår
Petter – Du vet att jag gråter
Petter – Vinden har vänt
Petter – Mikrofonkåt
Petter feat. Timbuktu, PeeWee, Eye N' I – Rulla med oss
Petter feat. Pugh Rogefeldt – En liten snubbe
Petter Alexis – Ey Yo - Feat. ADL
Petter – Fredrik Snortare och Cecilia Synd
Petter – Drömmen
Petter feat. Timbuktu – Tidens Tempo
Petter feat. AFC – Repa Skivan
Petter – Det går bra nu - Fabolous Remix
Petter – Storstadsidyll
Petter – Eller?
Petter – Logiskt
Petter – Slag under bältet
Petter – Längesen
Profil – Håller fortet
 
, , , , ,
Svensk HiphopTrackbacks ()

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback