Greatest Rappers

2010-05-08 @ 00:12:21
Vem är den bästa rapparen genom tiderna? Alla listar sina favoriter och argumenterar hejvilt om att den och den gör ditten och datten, han är äkta, han kan inte rimma, han kan rimma också vidare i all oändlighet, jag tänkte lista mina favoriter, jag säger inte att just dessa artister är de med bäst rimschema och flow, jag säger att dessa MC´s är de som tilltalar mig mest, jag tror det är en kombination, av flow, rimschema och punchlines över ett grymt beat som är mina kriterier, men även känsla och attityd, om musiken känns äkta och ärlig, en del kommer för alltid finnas på listan en del diggar jag kanske bara för tillfället, but here we go!

1. 2pac
2. Eminem
3. T.I.
4. R.A. The Rugged Man
5. Nas
6. Ice Cube
7. Wu-Tang Clan
8. KRS One
9. Clipse
10. Notorious B.I.G.
11. Brother Ali
12. Kool G Rap
13. Tech N9ne
14. Busta Rhymes
15. Big Pun
16. DMX
17. E-40
18. Gangstarr
19. Ludacris
20. Slick Rick
21. Bun B
22. Snoop Dogg
23. Cypress Hill
24. K´naan
25. Mystikal
26. Jay-Z
27. Common
28. Mac Dre
29. Cunninlynguists
30. Army Of The Pharahoes

Jag har säkert glömt någon, för övrigt vill jag påpeka att Rakim – Guess Who's Back kan vara den bästa raplåten någonsin, den har allt, flow, rim och beat, den är komplett!

Fortsättning följer......
 
, , , , , , , , , ,

Kommentarer

Postat av: Pontus

Kan ju informera att Wu-Tang, Cypress Hill, Gang Starr, Cunninlynguists och Army Of The Pharahoes inte är EN rappare. Du bör vara mer konsekvent i ditt urval med andra ord. Förövrigt en riktigt kass lista. Kanske 33% av artisterna som skulle vara med på min topp 30.
2010-05-10 @ 19:14:57


Postat av: Anonym

Om du läst texten så hade du kanske förstått, som sagt det är en evig diskussion, listan består både av grupper och soloartister, posta gärna din egen topplista, dont be a internet hater


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback