Jättefula ord som gör lyssnaren kanske ledsen

2010-04-20 @ 12:04:21
http://publishme.se/1422621/entries/article/77544842/ <---Här lackar jag lite på svensk hiphop, däremot tänkte jag tillägna hela detta inlägg till en grupp som ligger mig varmt om hjärtat: The Keffat Liv, Dom Viktiga Skorna och allt bihang där omkring.

Det är omsaklig våldsironi, lite äckligt emellanåt, men ingen svensk(a) rappare har bättre flyt och punchlines, dom dissar precis allt det som jag vill dissa men inte kan uttrycka tillräckligt bra, pratar om föreetelser och fenomen i vårt samhälle som åtminstone jag kan relatera till och självklart mycket som enbart är sjuk jävla humor, men jag tycker mig kunna skåda ett genuint samhällskritiskt perspektiv, som är jävligt ärligt och såklart även rena rapskills.

Jag kan relatera bättre till deras musik än mycket annat, jag har tyvärr aldrig besökt t ex Kartellens kvarter där Bloods & Crips verkar härja helvilt med skjutjärnen redo 24-7, den crackepidemi dom grabbarna upplevt har gått mig förbi helt obemärkt.
Dom har även förstått att skivförsäljing är oundvilkligt på nergång och släpper allt skit fritt på nätet, dessa gubbar borde kunna leva gott på att turnera i skandinavien och kränga merch.
In och tanka:
www.rappareisamverkan.se



Best of via Spotify:

The Keffat Liv – Ut In Igen
The Keffat Liv – Till Mitt Fru
The Keffat Liv – Jag Älskar Dig
The Keffat Liv – Jag Förföljer Dig
Färska Prinzen – Kär I Din Mamma
Färska Prinzen – Ha Det Bra
Färska Prinzen – Nummer Två
Färska Prinzen – En Underbar Dag
Färska Prinzen – Sväljer En Kuk



, , , , , ,
Svensk HiphopTrackbacks ()

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback