Vad är Stockholms syndromet?

2010-04-20 @ 11:09:31
Här nedan mina vänner har ni anledningen till att jag startade denna blogg:
http://ametistazordegan.com/tragiskt/

Ametist radio-DJ på nån kanal i STHLM som pushar för svensk hiphop, hon e lack för att hiphop-fans sviker det hon kallar "den nya generationen" dvs enligt henne: Mohammed Ali, Stor, Henok Achido, J-Son, Mofeta & Jerre, & Lorentz & M.Sakarias.......Att hip hop-fans inte har tålamod nog att låta dessa artister växa ut och följa dem långsiktigt. Men för helvete, Lorentz & M.Sakarias??!! Det e fan tuggummipop och jag är ingen extreminist som enbart diggar lyricism, jag kan lätt pumpa nåt enbart för det e ett fett beat, nåt partyshit a lá 50cent, dom försöker göra nån Lil Wayne/T-Pain liknande sak, men det blir bara riktigt jävla dåligt, dom har redan fått oförtjänt mycket credd jag kan räkna upp utan att vara så värst insatt i svensk hip hop nuförtiden X antal rappare som förtjänar mycket mer uppmärksamhet.

Sen finns det musik som inte faller mig riktigt i smaken, men jag kan ändå förstå att det är kvalité på skitet, att där e själ och hjärta bakom, som exempel Q-Tip, diggar inte hans musik nåt speciellt, men jag vet att han e duktig på det han gör. Men Lorentz & M.Sakarias är inte där låååångt ifrån, jag e fortfarande bitter efter att Kingsize Magazine gav deras platta högre betyg än K´naans debut platta och det e den enda (?) tidningen i Sverige inriktad på Hiphop, skrämmande.

Är det detta som kallas Stockholms syndromet?

Svenska rappare som förtjänar mer mycket mer props:
The Keffat Liv
Paragon
Näääk
Henok Achido

Artister som allmänt förtjänar mer props än Lorentz & M.Sakarias:
Drängarna
Markoolio
DJ Aligator
Dr Bombay



, , , , , , ,
Svensk HiphopTrackbacks ()

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback