Evolution Hip Hop

2010-05-10 @ 21:54:54
Ametist (som jag så sågar grovt här: http://ninetynineproblemsbutmykicksaintone.blogg.se/2010/april/what-the-fuck.html) har tillsammans med The Salazar Brothers gått samman för att skapa, vad som ser ut och bli något så ovanligt som en riktigt tung svensk hip hop samling.

Jag tänkte att istället för att bitcha om att  t ex Lorentz & M.Sakarias även ska få plats på skivan, bara ge cred för drivkraften och säga att detta är något positivt för svensk hip hop och det är jäkligt kul!

Samlingen ska släppas till hösten och medverkar göra hela den "nya skolan" så som: 
Advance Patrol, Allyawan, Carlito, Cleo, Henok Achido, Highwon, Json, Kartellen, Labyrint, Lazee, Lorentz & M.Sakarias, Mange Schmidt, Maskinen, Max Peezay, Medina, Mofeta & Jerre, Mohammed Ali, Movits!, Nimo, Näääk, Organismen, Pato Pooh, Prop Dylan, Safe House Staff, Sidewalk, St. Johns Dance, Stor, Trainspotters och Zacke.

Följ utvecklingen av projektet på den officiella hemsidan: www.evolutionhiphop.se

Där kunde jag t ex läsa att en turné var planerad och det tycker jag är en mycket bra idé, många av de svenska artisterna håller inte för en show på egen hand och har heller inte tillräkligt bred publik, men tillsammans kan det bli ett par riktigt feta kvällar! The more the merrier.

, , , , , , ,
Svensk HiphopTrackbacks ()

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback